Leh

25 juli 2013 - Leh, India

Hierbij dan eindelijk een update vanuit India, vanuit Leh om precies te zijn. Zondagochtend zijn we vroeg in Delhi aangekomen. Er is ons verteld dat het bij aankomst op het vliegveld meteen hectisch zou zijn, maar dat viel reuze mee. Eenmaal met de metro aangekomen in het centrum wisten we precies wat iedereen bedoelde, wat een shock was dat!! Op het treinstation probeerde we lockers te huren voor onze backpacks, maar dat kon alleen als je een treinkaartje had.... Dan maar per tuktuk naar het busbedrijf... Wat een gekte, drukte, stank en herrie! Tel daar de verschrikkelijke armoede en mensonterende taferelen bij op en je raadt precies wat wij toen dachten: weg hier! Helaas werd er bij het busbedrijf duidelijk dat we onze backpacks ook daar niet kwijt konden. We hadden geen zin om door deze stad te banjeren met 15kg op onze rug... Dan maar het metrostation in, waar het rustig is, en daar een paar uur wachten tot de bus naar Manali vertrekt. We wilden met een volle maag de bus in en in de lonelyplanet stonden een aantal aantrekkelijke tentjes. Echter bracht de tuktuk chauffeur ons naar een totaal verkeerde plek en toen we wat geïrriteerd raakte kwam iemand ons helpen en verwees ons naar het touristcentrum in diezelfde straat. Hier werd het pas echt interessant toen bleek dat de avond ervoor ernstige buien gevallen waren en dat er geen bus naar het noorden zou rijden. We geloofden dit niet meteen, maar de voorpagina van de krant bevestigde het verhaal. De keuze was: nog 5/6 dagen Delhi of over 8 uur vliegen naar Leh. Gezien onze ervaringen met Delhi was de keuze erg makkelijk.   Wat een geweldige landing was dat zeg! Tussen de besneeuwde bergtoppen vliegen en dan landen in een vallei op het hoogst gelegen airport van de wereld. Eenmaal aangekomen in het hotel (2 nachten zijn bij vliegtickets inbegrepen) gingen we direct slapen. We hebben s'middags geprobeerd om een stukje te lopen, maar dat was alles behalve een succes: we kwamen niet eens de trap van het hotel af :) Ook moesten we bijvoorbeeld uitrusten na het strikken van een schoen, voordat we de tweede konden strikken... zo'n impact heeft het tekort aan zuurstof. Vandaag ook vooral geslapen, maar al iets meer kunnen doen. Trouwens Leh is echt geweldig, super vriendelijke mensen, geweldige uitzichten, heerlijke temperaturen en lekker eten! We doen voorlopig rustig aan en gaan pas over een aantal dagen wandelen. Tot die tijd vermaken we onszelf uitstekend in dit leuke stadje!   Groetjes daar en over een aantal dagen weer een update, D&D

--------------------------------------------

Nou na twee dagen is hier eindelijk weer internet, dit verhaal is dus gedateerd. Met hoogteziekte gaat het al een stuk beter en voor morgenochtend hebben we een busje gehuurd, die ons naar het begin van de Markha Valley route gaat brengen. We verwachten de komende 10 dagen geen enkel bereik te hebben, ook niet telefonisch.
Groetjes daar en over 1,5 week waarschijnlijk weer een update.

1. Heidie:
    29 juli 2013
    Hoi D & D

Na het lezen van jullie verslag heb ik het uitgeprint en aan opa en oma, oma Ven en Lea laten lezen. Ze vonden het heel leuk om zo ook op de hoogte worden gebracht van jullie reis!
    Ze zijn ook benieuwd naar het vervolg en hopen net als ik dat dat weer snel is!
    Hier is het erg warm een hitte golf, dus nog vakantie gevoel voor mij ondanks dat ik werken moet.

Nou de groetjes, ook van de rest en dikke kus.

Heidie
  2. Marcel en Dorethé:
    3 augustus 2013
    Hoi Dennis en Danciëlle,

Als we het goed hebben, zit jullie wandeltocht er bijna op. We zijn erg benieuwd hoe het met jullie gaat.

We begrijpen heel goed dat er daar geen enkel bereik mogelijk is, toch zou het geweldig zijn om wat van jullie te horen...

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen met het leven in India; met de mensen, de cultuur, het eten, het vervoer, het prachtige gebied. Hopelijk lukt het nog de Taj Mahal te bezoeken.

Hopelijk tot snel!

Marcel en Dorethé