Terug uit Pécs; weer een nieuw avontuur

19 juni 2014 - Oss, Nederland

We zijn weer op Nederlandse bodem, terug in het 'eigen' Oss. Met de terugkomst vanuit Pécs hebben we een mooie periode in Hongarije afgesloten, waarin we ontzettend genoten hebben. Het samenwonen is ons goed bevallen en we hebben ook heel wat van de Hongaarse cultuur meegekregen. Oké, er zijn vrolijkere en spontanere volken op deze aardbol, maar de mensen die we hebben leren kennen blijken ontzettend aardig te zijn. Niet oordelen bij eerste contact dus, ook al dringt een opaatje zich zonder schaamte voor je bij de kassa of weigert de ticketverkoopster je de tijd van de eerstvolgende bus te geven. Ook op de universiteit hebben we de nodige verschillen gemerkt, en dat was vaker hilarisch dan een probleem.

De deur van ons apartementje voor het laatst dichtdoen voelde wel een beetje definitief, want de kans dat we nog ooit in Pécs komen is natuurlijk niet zo groot. We zijn super blij dat we dit avontuur zijn aangegaan en hebben onze blik op de wereld weer wat kunnen uitbreiden door de hier opgedane ervaringen. Oja, wat een weertje hier, nog nooit zijn we zo bruin geworden tijdens het voorjaar...perfect!

Weer thuis dus, maar niet voor lang...haha! De koffers zijn net uitgepakt, de kleren nauwelijks gewassen en de backpacks worden alweer ingepakt. Dit keer voor een vijfweekse trip in Azië. Was het vorige zomer het Himalaya gebergte in India dat we bezochten, gaan we nu naar een land in het zuidoosten van Azië. Een land dat doorkruisd wordt door de Mekongrivier, waar de Ho Chi Minh route dwars doorheen liep (en dus flink gebombardeerd werd door de Amerikanen), wat eigenlijk nooit in het nieuws voorkomt (behalve toen een aantal weken geleden een vliegtuig neerstortte met een aantal ministers aan boord), maar vooral een land dat ontzettend mooi schijnt te zijn en waar steeds meer toeristen naar toe reizen. Die toeristen dat zijn vooral backpackers, want het land is grotendeels nog onderontwikkeld... niet te veel westerse invloeden dus.

Welk land dan? LAOS!! Het is het armste land van de regio en zelfs bijna van de wereld, maar volkomen veilige en het belooft fantastisch te worden.

Klinkt goed toch? Dat dachten wij ook en vandaar dat we dinsdag het vliegtuig opstappen! We hebben er zooo veel zin in en we houden jullie weer op de hoogte.

Om de geplande route te bekijken, kun je deze link in de adresbalk plakken: http://goo.gl/maps/Ho8HV

Ciao!

D&D

1. Dick:
    20 juni 2014
    Ongeloofelijk! Net terug en dan weer weg, niet normaal! (stikkend jaloers hier achter toetsenbord :)) Geniet van kort verblijf hier en veel succes met de trip naar Laos, hoop te mogen genieten van nog meer mooie foto's.
    groetjes en vergeet de norrit niet ;)
  2. Elly:
    23 juni 2014
    Hoi Hoi
    Wat ben ik jaloers al weer een mooie reis in het verschiet .
    Helaas ik durf niet te vliegen dus ga heel veel mooi foto"s. maken kan ik toch een beetje genieten .
    Ik wens jullie een goede en gezonde reis toe en zorg goed voor elkaar.

Liefs Elly.
  3. BETS SCHUURMANS:
    25 juni 2014
    Jullie zijn echte wereld reizigers, geniet ervan zolang het nog kan!Als je straks gesetteld bent en (hopelijk) beide een vast baan kan het er best niet meer van komen.(Zeker geen 5/6 weken ivm snipperdagen)