Naam:
Foto’s:
305
Video’s:

Over ons

Hi, wij zijn Danciëlle en Dennis en zijn beide gek van reizen.
We reizen het liefst low-budget, in regio's die (nog) niet worden aangedaan door massa's toeristen. Vanaf juli 2013 wordt dit online reisdagboek bijgehouden, maar we reizen al een tijdje langer.

Over onze reis

GHANA 2013/2014

Dennis maakt na afloop van zijn stage een reis van 7,5 week door Ghana. Drie weken hiervan reist hij samen met Danciëlle, gedurende haar kerstvakantie.

Dennis reist eerst naar de oosterlijke Volta-regio en doet vervolgens de uiterste westkust aan. Na drie weken pikt hij Danciëlle op en reizen we samen naar het islamitische noorden. Ten slotte heeft Dennis nog tien dagen over, waarin onder andere hij de voormalige slavenforten zal bezoeken.

INDIA 2013
Drieweekse reis naar het noorden van India.

Via Helsinki vliegen we naar Delhi, waarna we d.m.v. verschillende busritten naar Leh, de hoofdstad van Ladakh, zullen reizen. Ladakh is een van de meest afgelegen gebieden van India en het heeft zowel sterke fysische als culturele overeenkomsten met Tibet.

Vanuit Leh zullen we een meerdaagse wandeltocht maken door de Markha vallei, dat ligt in het Hemis National Park. Een aantal dagen voor het einde van onze reis vliegen we vanuit Leh terug naar Delhi. We verwachten een flinke hitte in en rond Delhi, maar desondanks zijn we van plan om de Taj Mahal in Agra te bezoeken.

Bezochte landen

Wij hebben 23 landen (10%) bezocht:

Albanië, België, Bosnië en Herzegovina, Duitsland, Finland, Ghana, Hongarije, Ierland, India, Kroatië, Letland, Malta, Marokko, Montenegro, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Servië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk.