Malalia, malalia

20 juli 2014 - Kanchanaburi, Thailand

Twee verschillende reisverhalen deze keer. Het verhaal hiervoor hebben we samengesteld op 17 juli om de volgende dag, terug in de bewoonde wereld, te uploaden.

Maar dat gebeurde dus niet. Dennis werd die nacht ziek. Hoge koorts, diarree en trillen. Pijn in gewrichten en hoofdpijn. Allen verschijnselen van malaria, maar ook dengue. Water raakte 'snachts op, door het vele vochtverlies. 'sOchtends viel hij steeds weg. De man van het guesthouse hielp ons naar de dorpszuster te brengen. Testjes. Malalia, malalia werd steeds gezegd, wijzend op het bloedtestje. Malaria dus. Veel drinken was het advies en we kregen wat pillen mee.

Terug in Luang Prabang brak een tweede nacht zonder slaap aan. Steeds contact met Nederland en een Thaise dokter. We moesten zo snel mogelijk een second opinion laten doen. Wat een verschrikkelijke toestanden in het ziekenhuis. Overal mensen op de grond. Vies. Gehuil. Honderden (grote) insecten tussen de mensen. Geen ramen. Stank. Gekrijs. Doktor wakker maken in 'laboratorium'. Handen en voeten Engels. Testje doen. Geen malaria. Dengue? 'Not sure'. Did you test? 'Yes, no dengue'. Geen dengue op de uitslag te zien.

Koorts was gezakt tot 38 ºC en gezien de faciliteiten in Laos wilden we koste wat kost niet blijven en onze vlucht naar Bangkok nemen. Haasten, want vlogen al rond 7:00 uur.

Vanaf Bangkok naar huis? Niet zonder diagnose zegt reisverzekering. Blijven dus. Geen zin in Bangkok. Door naar Kanchanaburi. Slapen, eindelijk! Gaat echt een stuk beter nu. Koorts is flink gezakt en pijn in gewrichten weg. Het is maar goed dat we veel norrit bij hebben, want die is nog steeds flink nodig ;-)

Gelukkig is het verhaal hiervoor natuurlijk veel leuker om te lezen en nieuwe foto's staan er ook op. Veel plezier daarmee. Groetjes ons.

1. Karin:
    20 juli 2014
    Schitterend verhaal over jullie bezoek aan Laos.
    Vervelend dat je zo ziek bent geworden.Gelukkig gaat het snel de goeie kant op.Nu nog even chillen in Thailand om aan te sterken.
    Hopelijk kunnen jullie nog een paar leuke dingen bezichtigen.
    Alvast goede terug reis maar vooral goeie gezondheid.
    Hou je taai samen!
    Liefs Karin
  2. Elly:
    20 juli 2014
    Dennis heel veel beterschap.
    Hoop dat de ziekte verder weg zakt en dat jullie er nog iets van kunnen maken .
    Heel veel sterkte allebei.
  3. Cees:
    20 juli 2014
    Jemig, wat een enge en vervelende ervaringen zeg!!! Sjonge, ergens weten we allemaal dat zoiets kan gebeuren in de tropen, maar toch verwachten we allemaal ergens niet dat het gebeurt. Inderdaad heel veel en snel beterschap Dennis!!!, en hopelijk samen nog wat fijne dagen!!!
  4. Sjan:
    21 juli 2014
    Nou meid heeeeel veeeeel sterke van hier de groetjes van jos sjan xxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Saskia:
    21 juli 2014
    Wow, heftig, om in zo'n land ziek te worden en naar het ziekenhuis te moeten! Gaat het alweer wat beter met Dennis?
  6. BETS SCHUURMANS:
    25 juli 2014
    Hallo D&D, ik heb gehoord van Marianne dat het gelukkig beter gaat met Dennis. Vervelende afsluiting van wat een prachtige reis had moeten worden door een stuk Azie waar jullie nog niet waren geweest. Wij wensen een goede reis terug .Geniet nog een paar dagen