Aan de Ghanese kust

12 december 2013 - Agona, Ghana

Nou de laatste dagen heb ik mijn reistempo wat teruggeschroefd. Ik verblijf nu namelijk al vier dagen in het kleine plaatsje Butre. Dit ligt aan de kust en de accommodatie is werkelijk prachtig. Ik slaap in een boomhut, zo'n twintig meter van het strand vandaan. Het is maar goed dat ik zelf een klamboe heb meegenomen, want het stikt hier van de beestjes en 's avonds komen daar de muggen nog bij. De eerste ochtend hier in Butre had een mooie verassing voor me in petto, er kwamen zo'n twintig zeeschildpadjes uit hun ei en  ze kropen langzaam maar zeker de zee in. Behalve eentje dan, want een hongerige krab zag dat schildpadje als een lekker ontbijtje. Ik heb trouwens nog meer 'wildlife' gezien, want ik heb (samen met twee andere Nederlanders die hier verbleven) en kanotocht door de mangrovebossen gemaakt. Hier zagen we heel veel vogels, krabben, een kleine alligator en diep in de bosjes wat kleine zwarte aapjes. Gisteren ben ik een dagje naar de markt in Takoradi gegaan. De komende dagen blijf ik waarschijnlijk hier, want anders anders reis ik te snel en bewaar ik niets meer voor de laatste week in januari. Daarbij komt dat het hier gewoon heel leuk is. Het is namelijk een relaxete plek plus er is nog voldoende te bekijken hier in de omgeving. Vanacht ga ik waarschijnlijk met een gids op pad om schildpadden eieren te zien leggen. Lijkt me toch wel iets aparts om te zien! Gegroet vanuit Ghana!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heidie:
    14 december 2013
    Hoi Dennis,
    Zo te lezen is het prachtig daar en heb je al veel meegemaakt. De foto's zijn echt mooi
    Fijn voor je dat Dancielle een week heeft bij geboekt!!!
    Je krijgt de groetjes van het thuisfront. Deze willen graag een foto met jouzelf erop zodat ze je een keer zien!

Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Groetjes en een dikke kus.