Eigen stekkie in Pécs

1 februari 2014 - Pécs, Hongarije

Wij zijn happy!!!

Vanavond hebben we bij de makelaar het huurcontract getekend en hebben direct daarna ons 'eigen stekkie' aan de Mártírok útja 31 betrokken. Dus nu is het officieel 'we wonen in Pécs'.

Toen we vanuit het vliegtuig naar de aankomsthal van het airport liepen herkenden we meteen vanalles. Wanneer was dat ook alweer? vroegen we ons af... het is al 4 jaar geleden dat we een hele gave citytrip naar Budapest maakten. Het was wel makkelijk dat we met zoveel bagage (bijna 100 kilo samen!) nog een beetje de weg wisten op het vliegveld en vervolgens het openbaar vervoer richting het centrum.
We waren van plan om nog diezelfde avond de termale baden van Budapest te bezoeken, maar dit bleek iets te ambitieus... doodmoe sliepen we al vroeg.

De volgende ochtend bleek er een flink pak sneeuw gevallen te zijn en dat vonden de wieltjes van onze koffers niet zo fijn... Met veel moeite bereikten we het treinstation en door een luxe trein werden we naar Pécs gebracht.

Nadat we de universiteit bezocht hadden en daar van de Eramsus-coördinator wat handige info verkregen, gingen we langs bij de makelaar. Heel wat appartementen kwamen er voorbij op zijn beeldscherm, maar uiteindelijk bleven er twee over. Bij deze twee konden we de volgende ochtend een kijkje nemen en toen was het vrij snel duidelijk...

Dat ging erg snel, donderdagochtend was onze 'huizenjacht' dus al ten einde en we hadden tot vanavond niets op het programma staan. Pécs verkennen dus!
Het is echt een heel mooi stadje. Erg veel mooie gebouwen, niet te druk met auto's, redelijk wat groen, heuvelachtig, leuke restaurantjes en vooral véél jongeren.
Oja, en die sneeuw was in het begin natuurlijk erg mooi/leuk, maar nu is heel Pécs één grote schaatsbaan. Levensgevaarlijk om hier een beetje rond te struinen.

Anyway, dat was het weer voor nu. Vanavond en morgen nog lekker van de rust genieten, want maandag begint het weer: school, lang geleden... :)

1. Sophie:
    1 februari 2014
    Ziet er in ieder geval super uit! Fijn om zo snel een eigen plekje te hebben. :)
  2. Marcel en Dorethé:
    2 februari 2014
    Goed om te weten dat jullie net voor de studie weer begint een plekje hebben. By the way wie doet de (af)was en wie gaat er strijken:-). Dennis heb je ook je andere e-mail adressen nog in de lucht ?
  3. Sjan:
    2 februari 2014
    nou kei leuk huisje hoor groetjes ban ins
  4. Nelly Brands:
    4 februari 2014
    Ziet er leuk uit .
    Dat gaat vast goed komen .
    ik wens jullie heel veel succes.
    gr , Nelly
  5. Elly:
    8 maart 2014
    Super mooi .
    Nu nog wat eigen spulletjes erin .
    Dan word het echt jullie stekkie voor de komende maanden .
    Heel veel succes .
    Groetjes.Elly.