Eerste dagen in Ghana

4 december 2013 - Ho, Ghana

Hoi hoi!! Ik ben nu een paar dagen in Ghana en het bevalt me prima. De mensen zijn allemaal vrolijk, er is overal muziek op straat en ik heb al mooie dingen gezien. Vanaf het vliegveld van Accra kreeg ik een lift, van degene die naast mij in het vliegtuig zat, naar een station. Van hieruit ben ik direct naar de stad Ho gereisd. Op zichzelf geen bijster mooie stad, maar de omgeving is prachtig. Gisterenochtend ben ik vroeg naar het bergdorpje Amedzofe gereisd. Ongeveer het hoogst gelegen plaatsje van Ghana. De omgeving van Amedzofe is echt oerwoud, dus aan insecten en andere vervelende beestjes geen tekort ;-) Rond Amedzofe heb ik een mooie waterval bezocht en ben ik naar de top van Mount Gemi gewandeld.   Omdat ik nog geld moest wisselen ben ik nu terug in Ho. Zo meteen pak ik een tro-tro (= al het openbaar vervoer dat geen taxi of bus is, dus denk aan half vervallen autobusjes) weer in de richting van Amedzofe, maar nu stap ik eerder uit en wandl ik naar het plaatsje Biakpa. Dit schijnt een klein, mooi plaatje te zijn met een erg fijn guesthouse.   Wat opvallend is, is dat ik, behalve om en rond het vliegveld, nog geen enkele westerling in Ghana gezien heb. Op zich niet zo erg, want dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de hartelijkheid waarmee de Ghanese mensen me hier steeds ontvangen. Nou dat was het voor nu. Over een aantal dagen zal ik jullie weer van een update voorzien. Groetjes!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet:
    4 december 2013
    Dennis gedraag je daar he! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt:) Ik ben gisteren met Ilse naar Rotterdam geweest, de mist was zo dicht dat we moesten uitkijken dat we niet op onzichtbare voorgangers knalden, wat een contrast met jou foto's!
  2. Heidie:
    4 december 2013
    Hoi fijn om te horen dat je het goed maakt En dat de mensen vriendelijk en gastvij zijn. De foto's zijn al prachtig. Geniet van alles wat je ziet en mee maakt!!!!
    Tot gauw,dikke kus.
    Mama
  3. Dick:
    5 december 2013
    Hé Dennis,
    En wij maar werken, mooie mazzelpik :) Goed om te zien dat je een prettig welkom hebt ervaren. Geniet ze en we kijken uit naar de nieuwe foto's en belevenissen.
    Groeten uit Oss